Logo
Deze pagina afdrukken

Wat is High-Ticket Dropshipping?

Wat is High-Ticket Dropshipping?

Verschil tussen Low-Ticket Dropshipping en High-Ticket Dropshipping

High-Ticket dropshipping heeft alles te maken met het verkopen van hoogwaardige items, gemiddeld zijn dit de producten die €1000 of meer kosten. Als je een bedrijf wilt dat betere marges en snellere rendementen oplevert, is dit het soort e-commercebedrijf waar je in moet duiken. De meeste ondernemers nemen genoegen met goedkope dropshipping-items. Het probleem met dat bedrijfsmodel is dat het alleen werkt als je de voorkeur geeft aan een gestage inkomstenstroom, maar beperkte controle heeft over de marges en minimale winst oplevert. Integendeel, High-Ticket dropshipping is precies het tegenovergestelde; met dit soort modellen heb je volledige controle over je prijsstelling en kan je aanzienlijkere winsten genereren.

De veschillen tussen Low-, medium- en High-ticket producten.

Low Ticket

  • Producten tot €50
  • Leverancier: Ali Express
  • Winst per product: €10 tot €30
  • Levertijd: 7 tot 21 dagen

Medium Ticket

  • Producten van €50 tot €200
  • Leveranciers: Ali Express, Europa of NL
  • Winst per product: €20 tot €150
  • Levertijd: verschillend

High Ticket

  • Producten van: €200 tot €2000+
  • Leverancier: Premium NL
  • Winst per product: €100 tot €500+
  • Levertijd: 1 dag

In termen van productvergelijking verkoopt traditionele dropshipping producten als warme broodjes, omdat dit goedkoop geprijsde goederen zijn. Met high ticket producten krijg je een gestaag maar langzamer verkoopritme, aangezien dit hoogwaardige items zijn, zoals sieraden, gadgets, enz. heb je maar een handjevol klanten - vooral als je een bepaalde niche hebt. Een ander belangrijk punt is dat dropshipping-bedrijven met high ticket producten minder concurrentie hebben, dus je zult genieten van maximale merkzichtbaarheid, zolang je dit combineert met de juiste marketingstrategie. Maak je geen zorgen, High-Ticket dropshipping is niet beperkt tot sieraden en gadgets, er zijn nog tal van andere producten die wachten om ontdekt te worden.

Waarom kiezen voor High-Ticket Dropshipping?

Er zijn zoveel voordelen aan het starten van een high-ticket dropdhipping bedrijf. Het lijdt geen twijfel dat dit bedrijfsmodel de beste optie is voor gevorderde ondernemers die al redelijk ervaring heeft met adverteren. Dit zijn onze belangrijkste redenen waarom je high-ticket dropshipping zou moeten proberen.

Minimale investeringsvereiste vooraf.

Dit is waarschijnlijk het beste van dropshipping. Met dit bedrijfsmodel heeft u niet veel geld nodig om uw bedrijf te runnen dan een fysieke winkel. In feite hoeft u slechts minimaal tot nul uit te geven voor voorraad. e-commerce vereist slechts een minimale installatie, dus u kunt binnen een paar dagen beginnen met verkopen!

Maar let op dat je dan wel goede afspraken moet maken met je leverancier over retouren en garantie. Het zou jammer zijn als een klant zijn retour recht aanspreekt en jij het product retour moet nemen en het aankoopbedrag tretour moet storten naar de klant. Dit kost jouw natuurlijk je inkoopsprijs, maar je zitr ook met voorraad. Zorg dus dat je retour mag sturen naar je leverancier binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd dat particulieren hebben en dat je je geld terug krijgt of in iedergeval tegoed voor nieuwe aankoop.

Geen behoefte aan productontwikkeling.

Als jij het soort persoon bent dat een vliegende start wil maken, dan is High-Ticket dropshipping zeker iets voor jou. Aangezien je kapitaliseert op de producten van je leverancier, ligt de last van het voortdurend creëren en ontwikkelen van nieuwe producten niet binnen jouw verantwoordelijkheden, aangezien je er zeker van kunt zijn dat de leverancier dat al doet. Juist daarom is het essentieel om een leverancier te kiezen die niet alleen hoogwaardige producten en diensten aanbiedt, maar ook proactief is in het volgen van markttrends .

De sleutel tot succesvolle dropshipping met high-ticket producten is het vinden van het beste product om te verkopen en de meest betrouwbare leverancier om mee samen te werken. Als je deze twee hebt, zal je bedrijf zeker snel groeien.

Lage overheadkosten en locatie-onafhankelijkheid.

Omdat het dropshipping is, hoef je geen magazijn op te zetten of zoveel personeel in te huren als een fysieke winkel. Bij dropshipping kan je zelfs aan de slag zonder personeel in dienst te nemen.

Bovendien is het beste van high-ticket dropshipping dat je je winkel overal ter wereld kunt beheren en toch enorme verkopen kunt genereren.

Over het algemeen is dropshipping met high-ticket producten geweldig omdat het een vervullingsmethode is om een eCommerce-winkel uit te voeren en te bouwen en onbeperkt te schalen zo veel als je wilt. Er zijn talloze eCommerce-winkels met high-ticket producten die honderdduizenden euro's aan verkopen per maand genereren, en het is echt ongelooflijk in hoeverre je deze winkels kunt opschalen. Als je nu wilt beginnen met het opbouwen van uw eigen dropshipping-bedrijf met high-ticket producten, moet je wel eerst de basisprincipes van dropshipping begrijpen.

De voor en nadelen van High-ticket dropshipping:

Voordelen:

Grotere winstmarge
Minder concurentie
Minder klantenservice

Nadelen:

Kleindere klantenkring
Retouneren moet goed geregeld zijn met de leverancier
Bij grote producten moet er rekening worden gehouden met hoge verzendkosten, ook voor retouren.

Persoonlijk zou ik niet met High-ticket dropshipping beginnen zonder ervaring met Dropshippen en/of adverteren.

High-ticket dropshipping is meer voor de ervaren verkoper, omdat je meestal niet veel zult verkopen met één simpele advertentie zoals je doet met low-ticket dropshipping. Je hebt een hele goede funnel nodig met engagementvideo's, verschillende advertenties, een mailingcampagne, add-to-card reminders, enzovoort. Het is gewoon veel meer werk voor één verkoop. Dus NEE, het is niet per se beter. Je kunt heel veel geld verbranden voordat je een enkele verkoop doet. Onthoud dit.

Laatst aangepast opmaandag 26 april 2021 20:02

Nieuwste van Roy

Onderdeel van RnM Online